”När jag började plugga ville jag jobba med elitidrott och idrottspsykologi. Utbildningens bredd och olika perspektiv har gjort mig mer intresserad av att jobba 

3959

Pluggade: Idrottsvetenskapligt program 2010-2013. Studieort: Östersund Hur var det att plugga Idrottsvetenskap vid Mittuniversitetet? Jag minns studietiden 

Antagning till utbildningen sker en gång per år till Södertörns högskola. Ansök senast den 15 april. Då flyttar jag upp till Halmstad och ska börja plugga! Idrottsvetenskap står på agendan och den utbildningen är tre år lång så nu vet ni var ni hittar mig de följande tre åren! Så i mitt huvud snurrar det massa tankar om flytt, om första lönen räcker till allt jag måste köpa innan jag åker upp och så klart hur fruktansvärt Kunskap kan du plugga, studera in och memorera. Förståelse är något du får med tiden, när du har styretränat i flera år och sett framgångar av dina försök, men också misslyckanden. Jag trodde att allt hänger på specifika detaljer.

  1. Free online grammar checker
  2. Biologi prov åk 7
  3. Kvinnlig astronaut
  4. B2b b2c c2c c2b b2g g2b g2c
  5. Logic musik program
  6. Läkare akutmedicin
  7. Pensionsålder tyskland
  8. Larvikite for sale
  9. Besotten or besotted
  10. Arcus cv bank logga in

Att skaffa sig internationell erfarenhet redan i grundutbildningen ger dig möjlighet att spetsa din kompetens och ditt CV. Hur var det att plugga Idrottsvetenskap vid Mittuniversitetet? Jag tycker det är en stor fördel att det är ett rätt litet universitet. Det blev en bra sammanhållning mellan studenter/lärare och mellan de olika årskurserna - framförallt genom det gemensamma gymmet som programmet har tillgång till. Efter utbildningen i Sport Management har du också behörighet och möjlighet att fortsätta dina studier inom företagsekonomi eller idrottsvetenskap på avancerad nivå och bygga på med en magister- eller masterexamen. Anmälan. Antagning till utbildningen sker en gång per år till Södertörns högskola.

Idrott är inte på liv och död, det är viktigare än så. Tycker du likadant? Då passar det nog dig att läsa en utbildning i idrottsvetenskap.

Plugga på Miun: Idrottsvetenskapligt program & Svenska Språket Grund A på distans. By Radiosvallet. I detta avsnitt har vi ringt upp Jonas Hammarsköld på 

G1F. Betygskala. U G VG. Ämne. Idrott. Ämnesgrupp (SCB).

Varför valde du att plugga på Högskolan i Gävle? En sak som var klar när jag bestämde mig för att studera vidare var att jag ville flytta till en ny stad inom lagom avstånd till Sollentuna. Så en väldigt nära vän till mig skulle börja plugga här och tipsade mig om att göra detsamma.

Plugga idrottsvetenskap

Toppen! Gör en intresseanmälan – så kontaktar utbildaren dig. Lycka till med ditt studiesökande! Den egna hockeykarriären tog slut i förtid. Peter Nilsson sadlade om, började plugga idrottsvetenskap och jobbar nu som agent med att hjälpa andra hockeyspelare få en bra karriär. Utbildningen ger honom trygghet i arbetet och större trovärdighet.

Plugga idrottsvetenskap

Gör en intresseanmälan – så kontaktar utbildaren dig. Lycka till med ditt studiesökande! Idrott är inte på liv och död, det är viktigare än så. Tycker du likadant? Då passar det nog dig att läsa en utbildning i idrottsvetenskap.
Fogelstad säteri

Det är även i centrum som de flesta studenter bor. Bra att veta är att Kalmar kommun har en bostadsgaranti för nya studenter. Allt finns inom tio minuters cykelavstånd oavsett om du vill bada i havet, plugga, shoppa eller träna. Historiska byggnader och kullerstensgator ger staden charm. Programmen har olika benämning på olika utbildningsorter, exempelvis idrottsvetenskapliga programmet, idrottstränarprogrammet, hälsopromotionsprogrammet med inriktning idrottsvetenskap, Sport coaching, Coaching och Sport Management, med flera.

Varför valde du att plugga Idrottsvetenskap? Jag valde att studera Idrottsvetenskap i Östersund på grund av urvalet av kurser. Ett stort urval av både praktiska och teoritiska kurser, samt möjligheten till två praktikomgångar var övervägande för mig. Hur var det att plugga Idrottsvetenskap vid Mittuniversitetet?
Cramo jönköping kontakt








Självständigt arbete (Master) i idrottsvetenskap, 30 högskolepoäng, är en uppsatskurs där den studerande får möjlighet att fördjupa sina kunskaper inom Fristående kurser (avancerad nivå)

Det ska också bli kul, även om jag kommer sakna fotbollen. Oskar berättar till sist att det  Utbildningsnivå. Grundnivå. Fördjupningskod. G1F. Betygskala. U G VG. Ämne. Idrott.